Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Εν διαζώμασι όφεων

Η κοιλάδα του Ασωπού όπως φαίνεται την άνοιξη από το...Γραός στήθος. Την Αρχαία Τανάγρα δηλαδή. Κάτω από το σημείο λήψης βρίσκεται το θέατρο. Στο βάθος, αριστερά διακρίνεται ο "Πύργος" των Οινοφύτων, δεξιά ο Αυλώνας και η Πάρνηθα.



Γιώργος Μιλτ. Σαλεμής


Είμαι από εκείνους που χαιρέτισε αμέσως την είδηση ότι το “Διάζωμα” εμπλέκεται πια στην ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου της Τανάγρας.
Η καλή πίστη, κατ' αρχάς, η οποία, στις μέρες μας, εύκολα συγχέεται με την αφέλεια.
Η αγάπη για τον τόπο μου που τον θεωρώ “πρόσωπο του τρόπου”. Η ακατανίκητη έλξη να μάθω και να κατανοήσω πώς ζούσαν εδώ οι άνθρωποι πριν από μας. Ποια είναι η πολιτισμική “διαστρωμάτωση” του τ(Ρ)όπου. Έμαθα από παιδί, το χώμα που πατώ να προσκυνώ.
Η παρατεταμένη σιωπή της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για ένα τόσο σημαντικό, κατά κοινή ομολογία, κόμβο της ιστορίας των Ελλήνων, παλαιότερης και νεώτερης, και η αφύπνισή της μόνο όταν κάποια έργα ιδιωτικά και δημόσια λάμβαναν χώρα, οπότε η καταστροφή του “πριν προσώπου” ήταν πια αναπόφευκτη.
Η εντύπωση που μου δημιουργήθηκε παρακολουθώντας, απ' την αρχή, τις δραστηριότητες του "Διαζώματος", ότι κάθε θέατρο που εντάσσεται αποκτά τον δικό του κουμπαρά και ότι από τα ποσά που συσσωρεύονται εκεί εξαρτάται και η ταχύτητα των εργασιών στις ανασκαφές.
Η ντροπή και η οργή για τη δράση ξένων αρχαιολόγων στα μέρη μας, την εκμετάλλευση των “ερευνών” αυτών, και τα σχετικά πολιτικά “συμπεράσματα” που χρησιμοποιούνται για την προώθηση σκοτεινών και διεστραμμένων σχεδίων...Υπάρχουν και σήμερα “Φαλμεράιερ”, πιο πονηροί και περισσότερο...πεπαιδευμένοι.
Όλα αυτά με έκαναν να χαιρετίσω, και να ενθουσιαστώ μάλιστα, ότι κάτι κινείται. Ιδιαίτερα τώρα που έχουμε ανάγκη, όχι μόνο την παραγωγική ανασυγκρότηση αλλά και την πνευματική ανασυγκρότηση, στο μέτωπο της οποίας μάλιστα διαθέτουμε υπεροπλία και κάλλιστα μπορούμε να περάσουμε στην επίθεση και στην ορμητική επ-ανάσταση του υποκειμένου εκείνου που θα μας καταστήσει και πάλι διαφεντευτές του τ(Ρ)όπου μας. Εννοώ βέβαια τον Κοινό Λόγο ή το Έθνος, αν προτιμάται, εκείνο δηλαδή που μας συγκροτεί στο Είναι και 'μεις μετέχοντας αποκτούμε αυτό που μας κάνει να είμαστε ό,τι είμαστε: Έλληνες!

Μέχρι χθες, οπότε διάβασα το παρακάτω κείμενο για το “Διάζωμα”! Η στάση μου άλλαξε, άρδην.
Το κείμενο είναι αναλυτικό και εμπεριστατωμένο. Τα λέει όλα σε απλά ελληνικά. Πρέπει να διαβαστεί και να μελετηθεί από όλους. Το πιο σημαντικό όμως κομμάτι του, εκείνο που με πείθει περισσότερο, είναι το κομμάτι που δεν ανήκει στην συγγραφέα του κειμένου αλλά αποτελεί ντοκουμέντο του “Διαζώματος”. Πρόκειται για τον ισολογισμό του!
Το “ρεζουμέ” του; Ότι από ενάμισι εκατομμύριο έσοδα, ΜΟΝΟ 65.650 € (εξήντα πέντε χιλιάδες και κάτι ψιλά) πήγανε στα θέατρα!!! ΜΟΝΟ! Τα άλλα πήγανε στις “διαδικασίες” και στους “συνεργάτες”. Για τις “συνελεύσεις” δε πήγαν 246.000 €!!! Τα πάντα όλα χωρίς διαγωνισμούς με απευθείας αναθέσεις! Στους...αρίστους, υποθέτω(!)

Και επειδή έχουμε πρόσφατο το θέμα της ΑΕΠΙ - όπου ήταν, με ανάλογο τρόπο, στημένος ένας τερατώδης μηχανισμός υφαρπαγής πνευματικών δικαιωμάτων υπέρ μιας χούφτας μεσαζόντων - δεν μας είναι δύσκολο να κάνουμε τον συνειρμό και να αντιληφθούμε ότι πρόκειται για κάτι παρόμοιο.

Δεν ισχυρίζομαι πως πρόκειται για απάτη. Η απ' Άτη έχει κάτι...θεϊκό(!) Η Άτη είναι μια κάποια θεότητα που μας σκοτίζει το νου. Εδώ έχουμε κάτι άλλο. Κάτι που δεν έχουμε εφεύρει ακόμη λέξη για να το ονομάσουμε και είδος για να το κατατάξουμε. Έτσι ή αλλιώς, πρόκειται για έναν αριστο-τεχνικό μηχανισμό υφαρπαγής της "προστιθέμενης αξίας" του "πολιτιστικού προϊόντος", με βλέψεις και για το "τουριστικό" ανάλογο. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι άνθρωποι που τα σκέφτηκαν όλα αυτά, οι άνθρωποι που τα "τρέχουν", είναι...άριστοι! Ατσίδες!

Κι επειδή με πιάσανε κορόϊδο, κι επειδή πιάστηκα κορόϊδο, παρ' όλα που είχα από καιρό σαφή θεωρητική θέση κατά των μεσαζόντων κάθε είδους και μορφής, κι επειδή θέλω να εξιλεωθώ, από δω και πέρα θα είμαι δραστήρια εναντίον τους!
Εσείς τι θα κάνετε;

Για τους Δημοτικούς “παράγοντες” δεν θα πω τίποτα, προς το παρόν. Δεν ξέρω και δεν θέλω να κατηγορώ όπως άλλοι κατηγορούν με βάση την προσωπική τους εμπάθεια ή την πολιτική τους ένταξη. Και εν πάση περιπτώσει, εφόσον εγώ “τσίμπησα” και κατάπια το δόλωμα των “κινηματογραφικών λήψεων από το ελικόπτερο”, γιατί να μη “τσιμπήσει” και ένας δημοτικός σύμβουλος που έχει και το άγχος να κάνει έργο ή να εκλεγεί την επόμενη φορά; Παραπλησίας τας διανοίας έχουμε, λέει ο Θουκυδίδης, και αυτό ισχύει και όταν κάνουμε το σωστό και όταν κάνουμε το λάθος. Θα θέσω όμως ένα ζήτημα: Οι σημερινοί εμφανίζονται ως αναίρεση των προηγουμένων. Στην πραγματικότητα, του προηγούμενου δημάρχου, αφού οι πιο σημαντικοί υπήρξαν επί πολλά έτη συνεργάτες του. Γιατί, λοιπόν, δεν πέρασαν από “ψιλό κόσκινο” την απόφαση του προηγούμενου δημάρχου για την εμπλοκή του “Διαζώματος” αλλά την υιοθέτησαν και την πήγαν μέχρι την υπογραφή της σύμβασης;




ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ
ΑΠΟ 01/9/2008 ΕΩΣ 31/12/2016

ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 1.532.923,51
ΕΞΟΔΑ 1.479.053, τα οποία αναλύονται ως εξής:
ΠΑΓΙΑ                                                            10.000
ΕΞΟΔΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ                                183.399
ΑΜΟΙΒΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ                         529.000
ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ          65.650
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ                                               44.664
ΕΞΟΔΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ                                    27.968
ΕΞΟΔΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΝ       246.000
ΛΟΙΠΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ                               50.000

ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ – ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ 217.000