Κυριακή 27 Αυγούστου 2017

Η παράκαμψη Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης και ο νεοφιλελευθερισμός

ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, 9.30 πμ, ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΔΕΡΒΕΝΟΧΩΡΙΩΝ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΤΩΝ ΣΚΟΥΡΤΩΝ ΩΣ ΕΝΔΕΙΞΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΝΤΑΛΙΚΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΟ ΝΟΜΟ. ΝΑ ΕΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!


Οι κάτοικοι των Δερβενοχωρίων αύριο κινητοποιούνται. Κι έχουν μεγάλο δίκιο!
Όποιος έτυχε να κάνει έστω κι ένα μικρό κομμάτι του δρόμου, ας πούμε μέχρι τη Λιάτανη, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, καταλαβαίνει πόσο δίκιο έχουν οι Δερβενοχωρήτες. Και όχι μόνο οι με τη στενή έννοια Δερβενοχωρήτες αλλά και οι κάτοικοι του Κλειδιού, του Αγίου Θωμά (Λιάτανης) και γενικά όποιος είναι υποχρεωμένος να κινείται σε αυτούς τους επαρχιακούς δρόμους στις καθημερινές του ανάγκες. 
Ένα απίστευτο πλήθος βαρέων αυτοκινήτων κινείται από και προς την Ελευσίνα, σε έναν πολύ στενό δρόμο σε κάποια σημεία του οποίου, όπως στις στροφές λίγο πριν τον Προφήτη Ηλία των Σκούρτων, το κατερχόμενο αυτοκίνητο αναγκάζεται να σταματήσει για να περάσουν τα ανερχόμενα.
Η Τροχαία, βέβαια, έχει προειδοποιήσει από καιρό ότι, θα κόβονται κλήσεις και ότι υποχρεούνται τα οχήματα να μη χρησιμοποιούν παράπλευρους της Εθνικής Οδού δρόμους. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προειδοποιήσεις αυτές δεν αρκούν και ότι οι τυχόν έλεγχοι δεν επαρκούν για την αποθάρρυνση της χρήσης του εν λόγω τμήματος. 

Πέραν όμως όλων αυτών το ζήτημα έχει και μια άλλη πτυχή.

Την επίδραση που έχουν οι ιδιωτικοποιήσεις στην καθημερινή ζωή του πολίτη πολύ πέρα από αυτό καθεαυτό το περιουσιακό στοιχείο που ιδιωτικοποιείται. 

Στα κείμενα που επισυνάπτονται φαίνεται καθαρά σε όποιον έχει καθαρή σκέψη και καρδιά τι παιγνίδι έχει παιχτεί.

1) 2012 επί Βορίδη: Υπογράφεται και δρομολογείται το έργο της παράκαμψης Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης ακριβώς γιατί αναγνωρίζεται η μεγάλη του σημασία και η οικονομία στις μεταφορές. Το κράτος δηλ. αναγνωρίζει ότι οι νταλίκες έχουν δίκιο που περνάνε από τα Δερβενοχώρια και την Κάζα, γιατί κόβουν δρόμο και δεν πληρώνουν διόδια. Σπεύδει λοιπόν να τους...προλάβει στον δρόμο, να τους αποσπάσει τουλάχιστον τα διόδια παραχωρώντας τους το κέρδος από τα χιλιόμετρα που θα γλιτώνουν.

2) Στην πράξη "παγώνει" για τρία χρόνια και τον Ιούνιο του 2015 ακυρώνεται ο διαγωνισμός δημοπράτησης του έργου. Ο βουλευτής Βοιωτίας Μπασιάκος παρεμβαίνει στη Βουλή.

3) Ο νυν υπουργός Σπίρτζης ξεκαθαρίζει ότι ο δρόμος δεν πρόκειται να γίνει γιατί θα προκαλέσει διαρροή εσόδων για τις εταιρείες "Νέα Οδό" και "Αττική Οδό" οι οποίες νομιμοποιούνται να ζητήσουν στην περίπτωση αυτή αποζημίωση από το Δημόσιο! 
Το "νομιμοποιούνται" απορρέει από τη σύμβαση παραχώρησης του έργου, τότε δηλαδή που η "Αττική Οδός" ομού μετά της "Νέας Οδού" αναλάμβαναν να μας εξευρωπαΐσουν ιδιωτικώς και οδικώς. 

Συμπέρασμα: Όταν ένας τομέας των υπηρεσιών "ιδιωτικοποιείται", ιδιωτικοποιείται μαζί του και η πελατεία του. Οι πολίτες δηλαδή που κάνουν χρήση της υπηρεσίας αυτής. Κάτι σαν σύγχρονη δουλοπαροικία κατανάλωσης. 

"Ναι, αναλαμβάνω να εκμεταλλευτώ το έργο με την προϋπόθεση ότι η πελατεία θα παραμένει σταθερή ή και θα αυξάνεται. Οτιδήποτε  διαταράσσει τις συνθήκες εκείνες που θα μου αποφέρουν κέρδος χαλάει τη συμφωνία μας και τα πράγματα μπαίνουν ξανά στο τραπέζι". 

Αυτά περίπου λέει στα νέα ελληνικά ο κάθε ιδιώτης που αναλαμβάνει να εκμεταλλευτεί κάτι δημόσιο. Χωρίς να διευκρινίζει, βέβαια, αν τα πράγματα θα διευθετηθούν μόνο "πάνω από το τραπέζι" και όχι και "από κάτω". 

Κάπου εκεί εμπίπτει και η περίπτωση των  Δερβενοχωρίων και των Δερβενοχωρητών! Η οδός, που θα τους έλυνε το πρόβλημα αλλά και θα αναβάθμιζε την περιοχή τους, απειλεί τα κέρδη "Νέας και Αττικής Οδού" και ως εκ τούτου αποτελεί αδιανόητη λύση. Δεν είναι ελεύθερος ανταγωνισμός αλλά αθέμιτος ανταγωνισμός(!) Οι ανεμογεννήτριες όμως που εγκαταστάθηκαν σε όλες τις γύρω κορυφογραμμές δεν αποτελούν αθέμιτο ανταγωνισμό προς την ΔΕΗ αλλά υγιή ανταγωνισμό(!) 

Βλέπετε οι καιροί έχουν αλλάξει, οι δερβενοφύλακες είναι άλλοι πια, με άλλα συμφέροντα, άλλα προνόμια και την ανάλογη δύναμη για να τα επιβάλλουν.